Subject: Riigitee 8 km 37,84-38,43 Adruvahi tee - Lahepere tee vaheline kergliiklustee (laiendatud teepeenar)
From: "Kristjan Moisto" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Fri, 1 Mar 2024 10:43:36 +0200

Tere

Meie poole pöördusid Kloogaranna külas asuva MTÜ Ranna kinnistud esindajad 
(kiri allpool) sooviga parendada jalakäijate liiklusohutust riigitee 8 
Tallinn-Paldiski lõigul km 37,84-38,43 (Lahepere teest kuni Audruvahi 
teeni). Suurim soov on neil muidugi jalg- ja jalgrattatee aga tehti ka 
ettepanek rajada eelpool mainitud riigitee lõigus laiendatud tugipeenar 
paremale poole teed, mis tagaks jalakäijatele rohkem liikumisruumi.

Seoses sellega on Lääne-Harju vallal küsimus Transpordiametile, kui riigitee 
8 valdajale, kas eelpool mainitud  riigitee 8 lõigus oleks võimalik 
Transpordiametil tee paremale poole serva rajada laiendatud tugipeenar 
tagamaks jalakäijatele rohkem liikumisruumi ja parendades sellega 
jalakäijate õhtust. Või on Transpordiametil muid ettepanekuid?

Lugupidamisega

Kristjan Moisto

nõunik • haldusosakond
524 6736 •  <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]

Lääne-Harju Vallavalitsus

679 0600 •  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Lugupeetud Hr Saat,

minu nimi on Siim Talsi. Kirjutan teile Kloogaranna külast, Adruvahi teelt 
MTÜ Ranna Kinnistud esindajana.

MTÜ Ranna kinnistud on Adruvahi vkt elanikke koondav mittetulundusühing, kes 
tegeleb Adruvahi vkt haldamisega. Meil on 32 liiget.

Pöördun teie poole rahva murega läbi pääsemaks Adruvahi teelt Kloogaranna 
keskusesse ja rongi peatusesse ning ka Lahepere tee, Ojakalda tee, Muuli 
põik ning Muulit tee elanikel pääsemaks Adruvahi bussipeatusesse. Seni oli 
see pääs olemas läbi Adruvahi ja Ojakalda tühjade kruntide kaudu kuid kuna 
tänaseks on krundid täis ehitatud, siis tuleb kasutada Tallinn-Paldiski 
tiheda raskeveokite liiklusega kitsast maanteed, mis on eluohtlik ning ei 
julge ise, rääkimata lastest seda varianti kasutada.

Oleme kursis, et maantee detailplaneeringuga on ette nähtud kergliiklustee 
ning samuti valla arengukavades on see korduvalt sisse olnud kirjutatud kuid 
projekti kulukuse tõttu määramata ajaks edasi lükatud.

Kuid on üks lihtsam variant probleemi lahendamiseks. Näeme, et antud 
piirkonna elanike liikumisvajadust rahuldaks ja turvalisust tõstaks juba see 
kui kaardil punasega märgitud teepeenar (ca 600m) silutaks ja regulaarselt 
niidetakse, et tekiks jalg- ja rattarada. Veel parem kui saaks pinnast 
koorida ja näiteks freesasfaltiga täita, siis jääks ka niitmise vaev ära. 
Sarnaselt on teostatud kaardil märgitud sinine lõik pääsemaks 
bussipeatusesse. See on kordades vähem kulukas kui statsionaarse 
kergliiklustee rajamine ning lahendaks ümbruskaudsetele elanikele probleemi.

Kas palun on võimalik leida võimalus koostöös Transpordiametiga antud 
teeraja rajamiseks?

Lugupidamisega

MTÜ Ranna Kinnistud juhatuse liige

Siim Talsi

tel 56649856

Adruvahi vkt 30, Kloogaranna küla